Strömstad - všichni už jsou v campingu

22. srpna 2011 v 15:42 | Janah |  Výlety

buenos dias, i ty si tu!

Svůj první článek o výletu do Strömstadu, jsem zakončila tím, že jsme se začali rozhlížet po ubytování. Procestovali jsme tak celou Evropu, jeli jsme na "blind", a ubytování hledali vždy až na místě kde se nám líbilo. Fungovalo to v plné sezóně ve Francii, Španělsku, Německu i v Alpách, ne tak ve Strömstadu.

Plni odhodlání a nadějí jsme vešli do místní turistické kanceláře s optimistickou představou, jak si budeme z ubytování vybírat, a hned jsme narazili na první problém, v oblasti bohužel obvyklý, totiž že anglicky tam nikdo nemluví, nebo jen velmi špatně (o porozumění nemluvě). Trochu nás to v mezinárodně turisticky oblíbené destinaci zaskočilo, a náš pobyt se od té doby zvrhnul v intenzivní výuku švédštiny.
To by bylo to nejmenší, na náš dotaz po ubytování, nám dívka laxně hodila brožuru, že jsou tam čísla a ať si tam brnknem! Po mém protestu, že jsem naivně očekávala, že otevře databázi v PC a aspoň nám řekne kde je plno, znechucena klikla jednou na klávesnici, otevřela katalog a škrtla první ubytování, s tím, že tedy tady mají plno a s přáním hezkého pobytu se k nám otočila zády. Na víc protestů mi nestačil dech ani švédština.

Rozhodli jsme se nejbližší hotely objet a všude jsme se setkali s neochotou personálu podívat se do databáze, zda jim třeba někdo neodřekl nebo nepřijede. Ono je jaksi pohodlnější říct, že máme plno. Když jsme neuspěli, vzdálenější hotely jsme obvolali, přičemž soukromí ubytovatelé byli pokaždé udiveni, proč nám v turistické kanceláři neřekli, že mají obsazeno neb tam povinně každý den musí volat a nahlašovat stav.
Zkraťme to - v jednom kempu, se jedna osvícená dívčina na naše zoufalé naléhání do databáze podívala a místo našla - chatku s vlastním sociálním zařízením a sprchou. Sice jsme za ni zaplatili tolik jako za nocleh ve čtyřhvězdičkovém hotelu se snídaní, ale zato jsme mohli po sobě ještě uklidit. :D

Camp nás překvapil svou rozlehlostí a vybaveností. My jsme od recepce bydleli víc jak jeden kilometr, přičemž kemp naší chatkou zdaleka nekončil. Nejvíc bylo stání pro přívěsy, to je tady koneckonců státní sport (o campingu a přívěsech tu vychází asi pět časopisů, nepočítajíc v to sezonní přílohy). Na obou koncích ulice byly umývárny, našli jsme i stánek s občerstvením. Při hledání naší chatky jsme objevili i prodejnu potravin, půjčovnu her, myčku aut a cosi jako kosmetický salon. Nechyběl ani bazén či plovárna a rozlehlá restaurace.
A přímo před naší chatkou bylo nezbytné dětské hřiště.

Večer jsme si vyšli na procházku po kempu. O rozlehlosti kempu nás přesvědčila i jeho rozměrná mapa a také ukazatele, tenhle ukazuje k naší chatce. Všimněte si počtu přívěsů 600 a 900! A to byla skutečně jen docela malá část kempu.

Trochu nás to bydlení pohromadě nahromadě vyděsilo, takové bydlení na letním panelovém sídlišti naležato. Na druhé straně kempu byl kopec, a když jsme na něj vylezli, táhly se přívěsy, kam oko dohlédlo. Odhadem jsme spočítali, že v kempu bydlí kolem pěti tisíc lidí!

Pod kopcem nebo spíš skálou byl úzký fjord a k večeru tam na molu všichni vystrkovali zadnice, jak se ohýbali a cosi z vody lovili. Jednou jsem zahlédla něco jako mušle a podruhé snad kraby nebo krevety, bylo to malé.

Při cestě zpátky jsme narazili na zajímavě zabydlené přívěsy. Moc by mě zajímalo, zda si to vozí s sebou a staví, nebo jestli si to místo koupili a každoročně tam jezdí...? Nevím, na něco takového jsem u nás nikdy nenarazila. Posuďte sami.

Pro nevěřícně zírající (znám to) opakuji, že to vepředu je stan, to zadní je přívěs. A takový "přívěs" tam nebyl jediný, ale desítky.

My jsme šli to naše udivení z kempu zaspat, protože nás druhý den čekalo safari na moři, ale nebojte vezmu vás s sebou. Jen mi ještě před spaním v komentářích odpovězte na otázku, zda by se vám bydlení v takovém kempu zamlouvalo. Líbilo by se vám mít rodinu i cizí tak blízko a vychutnávali byste si tu pospolitost nebo byste po týdnu v takovém kempu byli zralí do blázince?

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 22. srpna 2011 v 18:23 | Reagovat

No, to čumííím. Stan, vypadá jako domek a přívěs za ním, jako další domek a je jich tam natlačených nepočítaně. Řeknu ti Janah, ještě zlaté chatky, tam jste aspoň měli i to svoje příslušenství a jakés takés, soukromí. ;-) Takže v chatách bych přežila, do karavanu, bys mě nedostala. ;-) Těším se na mořské safari. :-D

2 Hanneton Hanneton | 22. srpna 2011 v 19:08 | Reagovat

Super článek. Jsem velice překvapena, že tam neuměli anglicky, když v českém tisku čtu články bojující proti dabingu a jako vzor dávají právě Skandinávii, že tam díky nedabovaným anglicky mluveným filmům i uklízečka v hotelu umí anglicky. Jinak teď v srpnu nebo v červenci se ve Švédsku konal mezinárodní sraz kempingu, tak tam kempovali nejen Švédi, ale i ostatní Evropané v hojném počtu. Jinak váš kemp na fotkách je pěkný a čistý a zda bych to přežila, nevím, nezkoušela jsem to totiž ještě.

3 Kitty Kitty | Web | 22. srpna 2011 v 19:10 | Reagovat

Takové přívěsy s předzahrádkami a jiným vybavením mi přijdou docela běžné. Já sice jezdím do Švýcarska, ale asi to bude fungovat podobně. Ti lidé tam prostě jezdí třeba o víkendech, jako na chatu a asi jim to zcela vyhovuje.
Byla jsem v takovém menším kempu týden pod stanem. Jediná věc, jenž mě chránila od zešílení byl fakt, že většině obyvatel jsem nerozumněla, neb mluvili německy, holandsky nebo jinou nesrozumitelnou haťmatilkou.

4 Pavlinka Pavlinka | Web | 22. srpna 2011 v 20:44 | Reagovat

Já bych do takového kempu jela leda za trest ... mam mnohem radeji minikempy v lese, kde je nas dohromady pet i s hlidacem nebo uz ubytovnu/penzionek. I kdyz pri jezdeni po svete na blind a ještě skoro bez peněz jsem si mohla malokdy vymejslet ...

5 Čerf Čerf | Web | 22. srpna 2011 v 20:55 | Reagovat

Inu - takové "ochotné" dívky (i chlapci) se najdou leckde, i když na Švédsku mě to přece jen trošku překvapuje. Přiznávám, že moc na kempování nejsem, zvlášť ne v takové hromadné variantě. Jo, takhle chatka na polosamotě v lese na Šumavě nebo v Beskydech... :-). Ale je to moc poučné a zajímavé vyprávění.

6 signoraa signoraa | Web | 22. srpna 2011 v 22:05 | Reagovat

Krásné fotky a báječná reportáž.
Ta chatka se stanem může být klidně mobilhome, který na začátku sezóny majitel umístí do kempu a pak tam jezdí. Nebo ho nainstaluje provozovatel kempu a pronajímá. Spala jsem už v mnoha kempech, ale vždy na jednu noc a ráno pryč. Dost dobře si nedovedu představit, že bych v takovémhle obrovském "městě" trávila dovolenou. Ono stačí, že žiju v Praze :-D Letos jsme v podobném obrovském zařízení nocovali cestou z jihu a mezi karavany a chatami jsme se s naším malým stanem vyjímali.

7 Blanka Blanka | Web | 22. srpna 2011 v 22:51 | Reagovat

Ty dřevěné chatky se mi moc líbí.Tam si dovedu představit,že bych mohla vegetit.Ve stanu,nebo v přívěsu by mi vadily ty společné sociálky...to nemusím,aspoň teda v ČR.Pokud máme někde přebývat,vždycky hledám ubytování s vlastní kuchyňkou,WC a sprchou :-)

8 Marie Marie | Web | 23. srpna 2011 v 7:41 | Reagovat

Janah, i přes veškeré patálie a vysokou cenu, kterou jste za  ubytování zaplatili vypadají chatičky moc hezky. Škoda, že jsi nám nevyfotila, jak vypadá chatka uvnitř. ;-)  Fotografie skály ,fjordu vody a podvečerního nebe je nádherná. :-)  :-)

9 VendyW VendyW | E-mail | Web | 23. srpna 2011 v 11:12 | Reagovat

No asi byla nějaká chybka, dávala jsem ti komentář o tom, že bych se zbláznila hned první den, tolik lidí pohromadě by mne zničilo, ne že bych nebyla člověk společenský, naopak mám přítomnost lidí ráda, ale TOHLE by na mne bylo moc. Já vůbec něco takového jako kempy neee....Máš naprosto pravdu, panelák a ne jeden na ležato :-D .Ale okolí kouzelné....

10 Janah Janah | Web | 23. srpna 2011 v 12:33 | Reagovat

[1]: Taky bych ten karavan asi nezvládla, v té naší části byl skutečně jeden na druhým... :-?

[2]: Ta AJ tu skutečně běžná je, proto nás to tak zaskočilo. Ale uklízečky v hotelu anglicky nemluví, neb přišly do Švédska teprve nedávno a v Korei a pod. se AJ neučí ;-)  :-D
Já vím jenom  o kempu skautů, ale to je něco jiného.

[3]: To by mě tedy moc nebavilo jezdit stále na to stejné a takhle frekventované místo...Ale asi to bude jak píšeš, někteří už tam byli hodně zabydlení

[4]: Souhlasím, ale říkala jsem si, jestli do takových míst nejezdí ti, co bydlí někde na samotě, pak by to asi byla příjemná změna.

11 Janah Janah | Web | 23. srpna 2011 v 12:45 | Reagovat

[5]: Taky tu žijí jenom lidi, ale je pravda, že často se to nestává. Někdy se takhle Švédi chovají, když jsou ve stresu, musí se na ně pomalu... ;-)  :-)

[6]: Mobilhome to většinou nebyly, ale "karavan" měl třeba i podezdívku z betonu apod. evidentně tam jezdí delší dobu a opakovaně.
A potvrzuji i z našeho kempu - stanům zvoní hrana. :-D

[8]: Děkuji za pochvalu, na tu fotku jsem hrdá :-)
V chatce nebylo moc nic zajímavého, a hlavně byla tak pidi, že se tam nedalo nic pořádně vyfotiti(to víš, že jsem to zkoušela). V první místnůstce byla vybavená kuchyňka s nádobím, mikrovlnkou a zapnutou ledničkou, také jídelní stůl s židlemi a gauč, pak chodbička a vchod do koupelny se sprcháčem( pouze pro štíhlé :-D )na druhé straně tyč na ramínka a pod tím vysavač a kbelík, a za tím ložnička se 3lůžky s peřinami bez povlečení(šlo zapůjčit).

[9]: :-? Komentáře teď taky blbnou :-?
Okolí bylo nádherné a vyvážilo to tu šílenost, ale déle bych tam taky být nechtěla.

12 helena-b helena-b | Web | 23. srpna 2011 v 16:41 | Reagovat

Zajímavá reportáž. Překvapila mě ta neochota. Ale člověk na cestách musí počítat se vším. Podle tvých fotek vypadá kemp velmi čistě. Jinak tolik lidí pohromadě, to už je pro mne minulost. :-)

13 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. srpna 2011 v 18:46 | Reagovat

Megakemp.
Cestování ztrácí poesii.

14 Vendy Vendy | Web | 23. srpna 2011 v 20:38 | Reagovat

To bylo malé velké kempové městečko.
Ten stan - prvně jsem si myslela, že je to domek, a marně jsem hledala ten přívěs. Až při pohledu na druhou fotku jsem poznala, že jde skutečně o stan... paráda.
Ale nevím, jestli bych tam vydržela celý týden. I když, pokud bych přes den byla pryč, tak by se to vydržet dalo.

15 Romi Romi | E-mail | Web | 24. srpna 2011 v 9:20 | Reagovat

Také koukám a moc se mi to líbí, všechno!

16 Petra Petra | Web | 24. srpna 2011 v 10:58 | Reagovat

Jani, teda to bylo ubytovávání se s notnou dávkou adrenalinu:-). Ale kemp je to teda pořádný, pět tisíc lidí, to už je panečku slušný městečko:-) a vypadá dost pohodlně a komfortně

17 iva221 iva221 | Web | 24. srpna 2011 v 15:16 | Reagovat

Jani, obdivuju, že jsi zachovala klid, při tak "vstřícné" komunikaci s dívkou v turistické kanceláři, já bych asi začala ječet nebo brečet, což by tedy stejně nepomohlo. A v takovém kempu, mám-li být upřímná, bych rozhodně ubytovaná být nechtěla. Teď už by to na mě bylo moc lidnaté, ale v mladších letech by mi to asi nevadilo.

18 Jana Jana | Web | 25. srpna 2011 v 16:07 | Reagovat

Mám s kempováním docela dost zkušeností,protože s dětmi jsme hodně jezdili pod stan.Ale jen tady po republice a nejdál jsme byli na Slovensku.Pár větších kempů jsme taky zažili,ale na jednom místě jsme zůstávali maximálně tři noci,tak se to dalo.Ale taky mám radši menší kempy,tohle karavanměsto bych asi nerozdejchala.

19 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 25. srpna 2011 v 21:15 | Reagovat

Janah připomělo mě to neochotu v informačním centru v Kopřivnici. Přívěsy na stálo různě okrášlené se zahrádkou bylinkovou jsem viděla v Hutisku Solanci-stály tam snad celoročně. A bydlení takto po kupě- snad z nouze ctnost ;-).No a pak teda má trefa-zděšena minule, že jsi jdete shánět ubytování až na závěr dne ;-)U vody bych čučela a fotila blíže co tam loví :-) Holka polepši se příště :-P  :-)

20 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | Web | 27. srpna 2011 v 12:08 | Reagovat

No tak to už je slušné městečko! O_O Jednou jsem něco podobného zažila v kempu v Holandsku. Všechno rozparcelované, snad na centimetr přesně, jedno těsně vedle druhého, a byly tam i dost podobné přívěsy, které vypadaly spíš jako rodinné domky. V devět hodin večer celý kemp jako na povel ztichnul, skoro jsme z toho začali šeptat...a po chvíli jsme raděli zalezli a šli spát...Byl to pro mě tehdy hodně velký nezvyk a nijak zvlášť odvázaná jsem z toho nebyla. Docela se mi tam zastesklo po našich kempech, kde si můžu udělat ohýnek a něco dobrého si opéct a pak u ohně posedět a popovídat... :-|
Ale moc pěkně jsi to všechno nafotila..a tvoje vyprávění je vždycky zajímavé :-)

21 Lydie Lydie | 27. srpna 2011 v 22:09 | Reagovat

Moc pěkné fotky i článek.V takovém kempu by mě asi "Kleplo".Byli jsme 7 krát v Norsku Vozíme si malý stan.Dá se tam volně stanovat v přírodě.Občas jsme šli do kempu,abychom se mohli pořádně umýt.Cena za ubytování v malém kempu ve vl.stanu byla skoro jako tady v Česku. :-)

22 matama matama | 27. srpna 2011 v 22:12 | Reagovat

Fotky jsou pěkné, ale musím upřímně napsar, že v takovém kempu, bych asi déle jak týden nevydržela. Mám ráda svobodu, volnost a klid a tady bych si připadala, jako ve velkoměstě! Přívěsy, jsou ale dobrá věc! ;-)

23 Jája Jája | Web | 29. srpna 2011 v 19:51 | Reagovat

Ta první fotečka je jak do kalendáře :). No ještě že jste sehnali aspoň to :) - jinak osobní pocit - tohle ani omylem :)))

24 Vlasta Vlasta | Web | 30. srpna 2011 v 21:14 | Reagovat

Tyhle mega kempy mě taky děsí [:tired:]
Před měsícem na naší dovolené v Chorvatsku jsme jeden takový měli vedle hotelu, ale bydlet bych tam nemohla ani ten týden. Sice tam bylo čisto a večer pozoruhodný klid, ale není nad pohodlný a klimatizovaný hotelový pokoj :-D

25 MirekČ MirekČ | Web | 31. srpna 2011 v 13:54 | Reagovat

Já myslím, že bych to přežil. Ovšem ne za cenu ***** hotelu! Bylo by možná příjemnější mít tam již své kamarády a známé a každoročně se tam vracet. Ale nevím, co se tam dělá s volným časem. Koneckonců jsme tak nejednou trávili i měsíc v Bulharsku nebo Jugoslávie pod stanem Mallorca se dvěma ložnicemi a kuchyňkou, na nafukovacích matracích, přikrytí jen prostěradlem nebo vůbec.

26 Amelie Amelie | Web | 31. srpna 2011 v 17:53 | Reagovat

Asi bych to přežila. Jen mít okolo sebe lidi, které mám ráda....Ale soukromí je soukromí. ;-)

27 Lawiane Lawiane | Web | 2. září 2011 v 10:03 | Reagovat

odpověĎ na otázku = do blázince, ten kemp vypadá šíleně. A ten obřo stan taky! :D Nedávno jsem zavítala do tvé domoviny, tedy jen na jeden den a do stockholmu, ale krásné to tam bylo :-)

28 Jitka Jitka | Web | 5. září 2011 v 8:23 | Reagovat

No tak já ve svém věku a přivyklá spíš samotě bych zešílela asi hned druhý den. Nezáleželo by na tom, jestli bych jim rozuměla nebo ne.vždyť tam musí soused slyšet i tichý pšouk. :-D Přívěsy a stany mají pěkné ale chtělo by to mezeru aspoň pár metrů.Jako mladí jsme taky jezdili na dovolenou do kempu, ale to jen proto, že na hotel jsme neměli peníze a vlastně jsme do stanu chodili jen přespávat.To se dalo vydržet. Dnes už bych takovou dovolenou nebrala.

29 Jitka Jitka | Web | 5. září 2011 v 8:25 | Reagovat

A ještě k tomu nezájmu hostitelů. Nespletla jsi se? Nebyli jste náhodou v Česku? :-D

30 Janah Janah | Web | 5. září 2011 v 23:57 | Reagovat

[17]: Do nějaké takové reakce jsem neměla daleko, ale je fakt že to nic neřeší a tady se tím člověk navíc hrozně shodí...

[19]: Čučela jsem čučela, ale už bylo přítmí a foťák odmítl spolupracovat. Ale beru si to k srdci a polepším se ;-)  :D

[20]: O ohýnku si tady můžeš nechat zdát, tady ještě tak gril nebo mikrovlnka :-?  8-O

[21]: Tak příště musíme do stanu! ;-)  :-D

[24]: Mluvíš mi z duše! :-D

[25]: To je fakt, taky jsem takhle jako malá trávila s rodiči dovolenou, ale to mi nějak divné nepřišlo.

[27]: Tak se ti podařilo zastavit se aspoň na skok? Stockholm je moc hezký :-)

[28]: Taky bych nebrala, kdyby bylo jinde místo, ale na noc to byla zajímavá zkušenost.

[29]: NO...byly tam švédské vlajky a lodě a lidi taky nějak divně mluvili... :-D  :D  :-D

31 Romi Romi | E-mail | Web | 22. září 2011 v 9:46 | Reagovat

Teda to je nádhera..ty kytičky u chatičky a všude čisto, jedu tam:)

32 š š | Web | 24. září 2011 v 21:45 | Reagovat

S rodiči jsme jezdili každý rok do kempu na Šumavu, také s karavanem, také s předsíňkou - byly to krásné dovolené. Jen ten kemp byl mnooohem menší, s mnohem méně lidmi a mnohem větším místem osobního prostoru :) Jinak dnes, když se jedu do kempu nostalgicky podívat, tak tam stojí dost obestavěných "stálých" karavanů - takové převozné chatky, které majitelé pěkně obestavěli a v podstatě zastavěli. Tak i v Čechách se to děje :)

33 toffo toffo | 30. září 2011 v 14:28 | Reagovat

Muž byl kdysi na služební cestě, je to tak 15 let, ve Švédsku, tenkrát jim vyprávěli, že v luxusních přívěsech žijí ekonomicky nejslabší obyvatelstvo. Dostávali je od státu k bydlení.

34 Erin Erin | E-mail | Web | 13. července 2012 v 14:14 | Reagovat

Něuvěřitelný, ten rozdíl mezi našimi kempy a jejich... Myslím, že tady musím přečíst každý článek, co tu najdu. Pak se mě mamka nejpíš pokusí uškrtit, protože jí iznámím, že se budu stěhovat... :-D :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.