Nakupování II.

20. července 2009 v 21:57 | Janah
Zatímco minule jsem se věnovala nakupování potravin čtěte zde. Dnes se zaměřím na všechno ostatní zboží - pro domácnost, elektro, počítače,...

A zase si, jako u potravin, musím postěžovat na úzký sortiment. Například v prodejně kuchyňských spotřebičů najdete 3 sporáky, 2 myčky, 2 mikrovlnky a nějakou tu lednici a mrazák. Vše se to vejde na rozlohu asi tak panelákového pokoje.

Nějaké zboží lze ještě doobjednat podle katalogu, těmi jsou místní prodejny proslulé.Tyto obchody tisknou každý rok dva až čtyři obsáhlé katalogy, které pak zdarma rozdávají zákazníkům. No asi to taky trochu leze do peněz, ale nemusí řešit problémy se skladem a stačí jim jeden centrální, neplatí tak vysoké nájemné, protože jim postačí malý obchůdek.


Pro zákazníky už to tak skvělé není, zboží ze skladu chodí náladově, někdy něco potřebujete nebo chcete ten den, v tu chvíli, ale místo toho třeba týden čekáte. Tak proč chodit do prodejny a zboží si rovnou a rychleji neobjednat na internetu? Ale tradiční obchody přetrvávají, statistiky prodejů přes internet nelámají rekordy. Nechápu. Navíc tady na internetu máte stejná práva jako v kamenném obchodě, a na rozdíl od Česka jsou dodržována.

A že to nejsou práva lecjaká! Nejvíc nás zaujaly reklamace. Reklamovat tady můžete cokoli, kdykoli, ale jen jeden rok od nákupu(vyjma jídla samozřejmě). Byli jsme poučeni (a velmi překvapeni), že tu lze reklamovat počítač poté, co jste si vy sami vylili kávu na klávesnici, jogurt, který máte týden doma a on vám zplesnivěl, boty, které vám rozkousal váš vlastní pes, sražené nebo obarvené šaty při praní atd. atd.

Ne, že bychom to nějak hojně využívali, jen nám praskla umělohmotná poklička na skleněný pekáč a šlo to jak na drátkách-"Chcete vyměnit celé zboží nebo jenom víko, chcete vrátit peníze?" Nic z toho nebyl problém, přestože jsme neměli originální balení a pekáč už byl použitý. Za pět minut jsme byli z obchodu venku s novým pekáčem a novým záručním listem. V Čechách jsem nic podobného nezažila. Prý je to proto, že konkurence je veliká a obchodníci se musí snažit- dohadování se zákazníkem jim nestojí za to, aby ho ztratili. Nemohli by to nějak naznačit českým obchodníkům a firmám!!!!???

A co vy? Jaké máte zkušenosti s reklamací zboží u nás a ve světě? Zažili jste už nějakou podobně pohodovou reklamaci? Podělte se se o své zkušenosti v komentářích pod článkem.

Téma nakupování je tak široké, že se k němu ještě zcela jistě vrátím.



Čtěte příště: Nákupy máme za sebou, ale co služby, jak ve Švédsku fungují či nefungují? A co Amálka, místní jezerní příšera, dočká se, když jí v zimě zamrzne potrubí?






 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kittanya Kittanya | Web | 27. července 2009 v 11:57 | Reagovat

No tak já sama jsem občas v pozici prodávajícího (brigádně), a se mnou není co se týče záruky problém: doneste paragon, zboží a všechny jeho součásti a já vám dám nové nebo peníze. Ale v Česku je to otřesné... Málokterý prodejce si je vědom důležitosti zákazníka. Tohle je jedna z dalších úžasných věcí na severských zemích.. .
Četla jsem jednou takový malý cestopisek cestovní velikosti (vydal to jeden vášnivý cyklista). Autor psal o tom, jak projel Nový Zéland od severu k jihu.. Nebo naopak? Setkal se tam s domorodci, když potřeboval někde přespat, půjčili mu i deku, nakupoval ve "vesničkách" (které byly vyznačeny na mapě, ale ve skutečnosti tam stál pidikrámek) - vybral si zboží a peníze vložil do kasičky (je divu, že ji nikdo nevybral před prodejcem), v plaveckém areálu nejsou skříňky na klíč, každý leze jen do té své... Také psal o tom, jak si během půl hodiny spálil ruce, ramena a holeně a za dalších 10 minut byl promočený na kost... Jak se tam střídá počasí..  No prostě hotová pohádka...

2 storyteller storyteller | Web | 29. července 2009 v 22:29 | Reagovat

Já jsem se nechal nalákat a koupil si čínskou mp4. Pak jsem s ní vždycky jel K. - Újezd - K. - Újezd, a vždycky mě dali novou (nefunkční stejně jako tu předtím). Pak už jsem se postupně začal léčit a nakupuju s rozvahou a kvalitní věci. Jinak - ten rozdíl Š.-Č. je v morálce národa. Neříkám že Švédi jsou lepší, jenom měli lepší a něco mi říká, že i klidnější historii, kdežto my... a to nechalo stopu na lidech. Švédi nemají důvod škrtit a ten jejich vyvinutý sociální systém - proč by to někdo zneužíval. Kdežto Češi... Někdo (čech) v minulosti moudře řekl, že Češi jsou smějící se bestie. 8)

3 Janah Janah | 29. července 2009 v 23:19 | Reagovat

[2]: Bohužel to řekl Heydrich, to o těch bestiích, ale asi vím jak jsi to myslel. :-) Jinak díky za zajímavý názor.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama